NL Confidential logo sticky

Training en coaching

NL Confidential activeert burgers en ondersteunt instanties bij veiligheidsvraagstukken. Dit doen we door hen een handelingsperspectief te bieden en kennis te delen. Bijvoorbeeld door middel van trainingen of een coachingstraject. Stel, als corporatiemedewerker of gezinsondersteuner word je geconfronteerd met misstanden achter de voordeur. Of als handhaver raak je betrokken bij ondermijnende activiteiten in het buitengebied. Hoe ga je om met de informatie die jou zelf ter ore komt en de eventuele melddilemma’s als professional? 

Of je wilt als brancheorganisatie bijdragen aan de veiligheid van je leden door middel van een vertrouwenspersoon of meldroute; welke rol heb je als vertrouwenspersoon en hoe ga je om met (interne) ethische kwesties? Wat biedt je ondernemers aan die door iemand onder druk worden gezet of wiens familie wordt bedreigd? Welk perspectief biedt je mensen en waar kunnen mogelijke slachtoffers (van afpersing) terecht?

Een ander voorbeeld: hoe draag je als instantie bij aan de aanpak van groepsdiscriminatie, haatzaaiende uitingen op het internet, persoonlijke bedreigingen of content die de openbare orde verstoren?


​​​

Doelgroepgerichte intervisie

In het netwerk van NL Confidential zitten geïnstitutionaliseerde organisaties en gerenommeerde coaches en adviseurs die ondersteunen bij de aanpak van misstanden of de ontwikkeling van uw eigen veiligheidsbeleid. Zij bieden ondersteuning aan een breed netwerk van professionals die te maken kunnen krijgen met veiligheidskwesties. We geven onafhankelijk advies en coaching, bijvoorbeeld door middel van doelgroepgerichte trainingen of intervisiebijeenkomsten. De trainingen zijn onderdeel van een maatwerkproject of adviestraject of worden los aangeboden.

In de trainingen worden uiteenlopende thema’s behandeld zoals: 

  • criminaliteit en veiligheidsthema’s
  • meldroutes, verwijzingen en opvolging
  • omgaan met vertrouwenskwesties en melddilemma’s (jouw positie als professional)
  • klankborden over casuïstiek en praktijksituaties
  • doorverwijzing naar gespecialiseerd instanties en experts in een domein
  • het vergroten van de meldingsbereidheid bij doelgroepen
  • communicatieadvies en campagnevoeren